ИГРА НА МИСИИ

Цвети, Георги, Симеон (4г.) и Анета (2 г.) са модерно семейство, което отрано се сблъсква с липсата на смислени игри, забавни и за малки, и за големи. Решението за родителите сами да направят такава идва като логично продължение на работата им за designthinking.bg. За тях дисциплината дизайн мислене е най-добрата методология за стимулиране на креативност и иновации и най-адекватният начин за справяне с всевъзможните предизвикателства на XXI век.

Преди девет месеца Цвети и Георги започват да използват похватите и подхода на дизайн мисленето, за да създадат семейната игра за деца между 3 и 6 години Red Paper Plane. Оттогава играта набира популярност сред семейства в България и чужбина (в общо 69 държави), като засега може да бъде свалена безплатно онлайн на български, английски, бразилски португалски и полски (скоро). За разлика от всички еднократни детски игри и забавления в нея фокусът е върху самия процес, а не върху крайния резултат. Завършекът е индивидуален за всяко дете, според възрастта и уменията му, и е следствие от всеки негов избор.

Отделните игри Цвети и Георги наричат мисии – става дума за предизвикателства, които продължават 20-ина минути дневно в рамките на няколко дни. Възможностите за експеримент са разнородни и биват допълнени непрекъснато с нови, участниците могат да бъдат космонавти, магьосници, лекари, фотографи или пък главни готвачи. Срещаме семейство Камови по време на трескавата им подготовка на най-новата Мисия: Ескимос.

Как стигнахте до идеята за прилагането на дизайн мислене при деца?
Един ден случайно решихме да пробваме с реално предизвикателство, което да продължи няколко дни, в няколко стъпки, без да знаем от самото начало какво трябва се получи в края. И синът ни се влюби в този начин на игра. Тествахме, променяхме, наблюдавахме децата и пак променяхме – те ни показваха кое работи и кое не. Дизайн мислене в образованието се използва все повече именно защото интуитивно, въвличащо и забавно помага на ученици, учители и администрация да преодоляват комплексни реални предизвикателства и да тренират ключови умения у децата. За разлика от вече съществуващи програми за училища форматът на семейна игра за възрастта 3-6 години, който развихме, е напълно нов.

Как функционира Red Paper Plane?
Мисиите са организирани като цялостни преживявания, защото именно така децата и всички ние учим най-ефективно. С тях те създават свои продукти, които са техните индивидуални решения на поставено предизвикателство от реалния живот. В Мисия: Картограф например те не прекопират карта на квартала с линийка от съществуваща такава, а правят карта на избрани от тях свои забележителности по даден маршрут, който наблюдават няколко дни подред и записват заедно в родителя в специален дневник. В Мисия: Космонавт те не просто правят своя ракета от хартия – те планират мисия до избрана планета с маршрут, товар, пътници и задачи и създават ракета, която да може да я изпълни най-добре. В най-актуалната ни Мисия: Карнавал те не само оцветяват маска за карнавала – те планират и организират домашен карнавал, като създават цялостна концепция за всички аспекти от него.

Прочети цялото интервюто в LIGHT.

SHARE IT: